Vill du bli medlem i Naturskyddsföreningen?

Som medlem i Naturskyddsföreningen, Sveriges största miljöorganisation, bidrar du först och främst till det viktiga arbetet för naturen, miljön och klimatet.

I vår lokala krets i Varberg, kan du delta i många olika trevliga aktiviteter såsom fågelskådning, fjärils- och trollsländesafari, klädbytardag, slåtter, strandstädning, utflykter, föreläsningar, kurser och mycket mera.

Varför inte gå med i några av våra inspirerande arbetsgrupper och delta aktivt? I dessa kan du vara med och påverka i olika samhällsfrågor som just du brinner för. Under menyn Verksamhet finner du våra olika områden och intressen som vi just nu har i Varberg med omnejd. Här kan du också läsa mera vad varje område handlar om. Vill du vara med i en arbetsgrupp, kan du kontakta någon av de ansvariga personerna för information. Kanske har du nya intressanta idéer som du vill engagera dig i! Kontakta gärna någon i styrelsen.

Det ingår en prenumeration på medlemstidningen Sveriges Natur, som är landets största tidning om natur- och miljöfrågor.

I Halland finns också en lokal medlemstidning, Hallands Natur, som delas ut i början på året. Här man kan läsa om aktiviteter inom hela Halland och lokala artiklar.

• För ordinarie medlemskap 360 kr per år (30 kr/mån med autogiro) gör du en viktig insats för miljön.
  • Familjemedlemskap 420 kr per år (35 kr/mån).
  • Ungdomsmedlemskap upp till 25 år 195 kr per år (16 kr/mån).

Årsmedlemskap gäller inte på årsbasis, utan går du med exempelvis i augusti 2022, så gäller medlemskapet till augusti 2023. Avgiften gäller dock alltid från den första varje månad. Autogiro har ingen gräns.

Välkommen att bli medlem i Naturskyddsföreningen!